Kehadiran x diundang.. Pergi x dilarang...

salam..

Trima kasih coz korg passing trough aknyer blog.. walau x de papepon.. jz ad karya2 hsil seni jiwa ak yg terpndam neh je.. haha.. anyway.. hopefully dpt enjoy n dpt share knowledge brsama2.. yg bruk jdkn pngajaran.. yg baik amal2kn la..

Dlm blog ak neh mcm2 ad.. mostly a part of my life ,copy content dri blog org(hehe.. jgn mare..) n my ideaology yg ntah btul atau x.. klu slah.. jgn mlu2 la tego.. xde org yg perfect dlm dunia neh tau..

Tuesday, March 30, 2010

adesss... sakitnyer!!!....




salam...

rini tetiba je ak nk ckap psl skit. np? coz rini org tersyg ak skit..

ad mcm2 jnis pnyakit skrg. sbut je, ad je skitnye, tp rmai yg xtau cmne nk ubt pnykit 2 kn, ble sakit je jumpe dokte, ble dokte je pnykit da smpai la 2.. itu la adat ble org da dpt pnykit, tp x sume skit kne jmpe doktekn, klu sakit hati kne jmpe buah ati, klu skit bdan g pjuk membe tlong urutkn(nk jmatkn kos drpd g spa mhal2.. haha) xpn minx kt mak kte urtkn(sambil2 2 leh la brmanja ngan makkn), nak power ag minx kt istri trsyg la(jz utk yg da kawen la).. haha.. jgn pk lbey2.. da nme ad istri, mcm2 la leh dptkn, cylap2 bkn terubt je kdg2 brtmbah lak skitnyer 2..

p/s= dpt pnggan terbang la 2.. haha..

pnah x kita pk sejenak, bila org yg kita syg skit, adakah kita btul2 amik brat psl dorg. disamping 2, antara 2 org yg skit n dgn yg dgr skit kita 2(korg phm x neh.. adess.. sory, x rti nk explain sgt la) mne yg lbeh skit. yela scara fzikalnya mmg la org yg skit 2 skit. tp secara dlaman org yg amik brat kt org skit 2 pon skit gak(skit prsaan) dorg riso kt korg yg skit neh. smpai x tdo risokn org yg skit 2(mne xnye, klu da syg sgt2 spe xrisokn). bertmbh skit prsaan org 2 ble org yg dia riso 2, bkn di dpn matanyer. da jaoh xtau keadaan org kita syg 2kn. so.. bertmbh2 la riso.

cbe bygkn.. kita amik mak kte lakn..huhu(sdih lak bnyiknyer)(situasi:ayah pon da xde)

kita outstation(keje pnting lak 2). tbe2 je ad kol dri adk kita, mak tgh skit tenat(drastik 2), nk dijadikn crita adk kita 2 kcik ag(xrti papepn) then kita jz sruh adk 2 bg mak kte rhat je dlu, then mak kita 2 mkin tnat.. kita jauh neh, nk blk jauh(kt australia neh, duit claim x dpt ag. cmne nk blk neh? stuck la plak kt australia..) then adk asyik tnye cmne nk wat neh, suro adk minx tlong jiran sblah anta g hosptal, tp... mak kte x nk, siap mara2 ag klu anta dye g hosp(pergh... cmne neh). kita neh da x tau nk cmne ag. pkran sume trtumpu kt mak kte tgh skit. cmne mak kte. skit sgt ke, truk sgt ke, xkn la mak da nk "pergi" da........ ish.. xleh jd ni.. nk kne blk gak neh.. x kre!!! huhu.. mamaaa....

haa.... pe mcm.. klu kita disituasi td.. x skit prasaan kita.. haha..
so.. pk la gak.. org yg kita syg 2 terseksa tgk kita skit. oleh itu jge la dri kita dgn sebaiknya. kesihatan diri yang baik juga amat dituntut dlam agama. tp.. ak citer kt cni bkn nk slahkn org yg skit 2. klu da skit 2 nk wat cmne ag, aggap la ia sbgai stu ujian n slah stu ksih syang allah pd kita.

p/s: crita td xde kne mngena ngan yg idop or yg dah mninggal dunia.. huhu..

Sunday, March 28, 2010

tafsiran lelaki untuk wanita.. kawan atau "kawan"

Lelaki,jejaka, teruna, apapun gelarannya maknanya tetap sama. Ada antara mereka sesuai dijadikan kawan. Saya panggil mereka jenis sahabat. Mereka membeli belah, bergosip dan menonton wayang dengan anda. Apabila kita bercakap tentang teman lelaki kita kepada mereka, mereka akan mendengar dan memberi komen. Saya pasti anda memiliki kawan lelaki sebegitu.

Memang ‘cool’ memiliki lelaki sebagai sahabat baik kerana mereka mempunyai perspektif yang berbeza dalam apa jua perkara. Bukanlah kawan perempuan itu tidak ‘cool’- jangan salah tafsir. Cuma lelaki selalunya rasional dan melihat sesuatu daripada sudut yang berbeza. Bagus kan kalau kita dapat lihat sesuatu dari kedua-dua arah, betul tak? Tambahan pula, ianya logik untuk mendapatkan nasihat tentang lelaki daripada lelaki. Ianya kadang kala menarik.

Jika mereka sangat ‘cool’ dan memahami, jadi bagaimana pula dia hanya boleh digelar kawan? Dia juga bukan gay. Hahaha, ini agak rumit juga. Ada sesetengah lelaki yang tidak menarik minat kita ke arah itu. Tidak ada chemistry, tidak ada perasaan seperti ada rama-rama dalam perut setiap kali bertemunya. Tidak ada tarikan seksual. Kelakar, tetapi saya sendiri tidak dapat menjelaskannya.

Waktu ini, datang pula lelaki yang memberikan anda perasaan-perasaan itu. Ciri-ciri seorang teman lelaki. Bagaimana anda boleh tahu? Saya selalu percayakan kata hati wanita. Ianya sangat kuat, jadi gunakannya! Ini adalah lelaki yang akan membuatkan anda sanggup melakukan apa sahaja. Dia akan membuatkan anda rasa istimewa kerana wujudnya hubungan yang tidak mampu dijelaskan antara anda dan dia. Itulah cinta.

Itulah perbezaan besar antara kawan lelaki dan teman lelaki, teman lelaki boleh membuatkan anda berasa cemburu tanpa alasan kukuh. Melihat dia menjeling perempuan lain sudah cukup untuk menaikkan kemarahan anda, tetapi jika kawan lelaki melakukan perkara yang saya, anda tentunya akan memberikan sokongan penuh.

Ada satu lagi jenis, saya gelarkannya The Façade- anda berdua hanyalah kawan biasa tetapi jauh di dalam hati tersembunyi rasa “gila” terhadapnya tetapi tidak ada keberanian untuk berterus terang. Ini adalah kategori yang sukar. Mengaku dan berhadapan dengan risiko kehilangan kawan? Sembunyikan perasaan dan bersedia untuk patah hati setiap kali dia berbicara tentang gadis kesukaannya? Kedua-duanya akan membuatkan anda buntu.

Jika anda jenis yang berani, saya cadangkan anda mengaku sahaja. Sekurang-kurangnya anda akan merasa lega apabila mengetahui apa yang anda patut tahu. Sekarang terpulang pada pertimbangannya. Sekiranya dia tidak mempunyai perasaan yang sama dengan anda, sekurang-kurangnya anda tahu. Jika itu berlaku, saya cadangkan anda teruskan hidup selepas sesi pengakuan yang telah membuatkan anda rasa janggal. Pandang ke hadapan, jadilah gadis yang kuat dan teruskan hidup. Sebaliknya bagi saya, secara peribadinya saya akan menolak pilihan ini.

Jadi, jenis lelaki manakah yang ada dalam hidup anda? Sahabat? Teman lelaki? Atau the façade? Agak sukar untuk mengkategorikan mereka kerana ada antara mereka adalah campuran daripada ciri-ciri itu, menghasilkan hybrid yang tidak dapat ditafsirkan. Tetapi satu perkara, sudah tentu hubungan kita dan interaksi dengan lelaki itu sesuatu yang tidak dapat dielakkan. Siapa dan jenis hubungan apa persahabatan itu bergantung kepada anda untuk membentuknya bersama mereka- selagi anda tahu dimana anda mahu mula meletakkan garisan.

p/s: renung2kn n slamat beramal.. hehe..

Saturday, March 27, 2010

selamat datang ke blog ak!!!

xde pape yg nk diluahkn stakat neh.. otw nk test math esk.. tp dok men2 ag.. tarikh ini adlh titik brsejarah utk bog neh.. 27/3/10.. tarikh ni akn mmbawa kejayaan ak utk test math ak esk atau kejayaan ak wat blog neh.. hahaa...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...